Oslo Fashion Outlet arrangerte for 8. gang Black Friday. I en bransje med stadig større konkurranse. Om alt fra de beste tilbudene til de mest innholdsrike shoppingopplevelsene var det viktig å tydeliggjøre at Oslo Fashion Outlet er «The Home Of Black Friday» i Norge.

Vi i MASSIV fikk kjenne på presset da Oslo Fashion Outlet kontaktet oss ang. Black Friday gjennomføringen ute på deres lokaler i Vestby. Med knappest mulig margin fikk vi klargjort en pitch.Vi kjørte ut til merkevarelandsbyen med troen på at det vi hadde klart å spikre sammen skulle holde. Det gjorde det, og vel så det.
Vi i MASSIV trodde først dette kun skulle være en event-kunde. Der tok vi feil. For  plutselig ble Oslo Fashion Outlet en kunde for vår brand-avdeling. Med et stort fokus på å sikre Outleten i Vestby best mulig dekning fra de norske mediene på Black Friday. Dette samtidig som vår event-avdeling skulle sikre et åpningsarrangement en amerikansk Black Friday verdig.

Med felles knagger som «kontrollert kaos» og «tydelig salgsprofil» sikret teamet i MASSIV et godt event som var med å skape økt besøkstall til senteret. Samt en storslått åpning som skapte engasjement og mediedekning verden over.

Mediedekning

Med direktesendinger på radio og tv gjennom morgentimene på alle store medier nådde man ut til et stort antall konsumenter tidlig. Dette gjorde det mulig for kundene å planlegge turen ut på Oslo Fashion Outlet etter endt arbeidsdag. Med tydelig kommunikasjon om et kontrollert kaos, rabatter på allerede rabatterte outletpriser, og visuelt slående bilder av glade mennesker løpende gjennom porten og en lysende himmel som fortalte om en Black Friday, ulik det man er kjent med fra et vanlig kjøpesenter.

TV-bildene har også gått sin seiersgang gjennom Europa, med medier som blant annet franske Euronews, belgiske LeUne og finske MTV UUTISET. Disse har vært med å gitt en massiv oppmerksomhet, også utenfor Norges grenser. Euronews, som er Europas største nyhetskanal når ut til 430 millioner hjem i totalt 166 land, brukte kun bildene fra Oslo Fashion Outlet. Dette for å vise hvilket handlerush salgskonseptet starter. 

Oslo Fashion Outlet var det kjøpesenteret som fikk klart mest dekning av samtlige kjøpesentere i Norge. De fikk dermed stadfestet sin posisjon som «The Home of Black Friday». Med en nasjonal reach på over 10,5 millioner (u. omtale i papiraviser) og en internasjonal dekning som ingen andre kjøpesentere i Europa kan skilte med ble Oslo Fashion Outlet den store medievinneren på Black Friday.

BRAND EVENT MASSIV